Saturday 7 October 2017

Islamilainen Forex Kaupankäynti Dr Mohammed Obaidullah


Islamic Forex. Risk Vastuuvapauslauseke DailyForex ei ole vastuussa mistään menetyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat luottamuksesta tämän sivuston sisältämiin tietoihin, mukaan lukien markkinoiden uutiset, analyysit, kaupankäyntisignaalit ja Forex-välittäjien arviot. Tämän sivuston tiedot eivät välttämättä ole reaaliaikaisia Eikä tarkkoja, ja analyysit ovat tekijän mielipiteitä eivätkä edusta DailyForexin tai sen työntekijöiden suosituksia. Valuuttakauppaan liittyy suuria riskejä eikä se sovi kaikille sijoittajille Koska vipuvaikutus tuotevahinkoissa ylittää alkuperäiset talletukset ja pääomat On vaarassa ennen Forexin tai muun rahoitusvälineen kauppaa, sinun on harkittava huolellisesti investointitavoitteita, kokemustasoa ja riskinottoa. Työskentelemme kovasti, jotta voimme tarjota sinulle arvokasta tietoa kaikista välittäjistä, joita tarkastelemme. Jotta voimme tarjota sinulle tämä ilmainen palvelu vastaanotamme mainospalkkiot välittäjiltä, ​​mukaan lukien joitakin niistä, jotka on lueteltu rankingissa ja t Hänen sivuamme Vaikka pyrimme kaikin tavoin varmistamaan, että kaikki tiedot ovat ajan tasalla, kehotamme sinua tarkistamaan tiedot suoraan välittäjän kanssa. Risk Disclaimer DailyForex ei ole vastuussa mistään menetyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat luottamuksesta Tämän verkkosivuston sisältämät tiedot, mukaan lukien markkina-uutiset, analyysit, kaupankäyntisignaalit ja Forex-välittäjien arviot Tämän sivuston sisältämät tiedot eivät välttämättä ole reaaliaikaisia ​​eikä tarkkoja ja analyysit ovat tekijän mielipiteitä eivätkä edusta DailyForexin tai sen Työntekijät Valuuttakauppa marginaaliin liittyy suurta riskiä eikä se sovellu kaikille sijoittajille Koska vipuvaikutustuotot menettävät voitot ylittävät alustavat talletukset ja pääoma on vaarassa Ennen valuuttakauppaa tai muuta rahoitusvälinettä harkitseminen kannattaa harkita huolellisesti investointitavoitteitasi, kokemuksen taso ja riskinottohalu Teemme kovasti töitä, jotta voisimme tarjota sinulle arvokasta tietoa kaikista tarkistettavista välittäjistä. Jotta voimme tarjota teillä maksuton palvelumme saamme mainostajamaksuja välittäjiltä, ​​mukaan lukien joitakin niistä, jotka on lueteltu rankingissa ja tällä sivulla. Teemme kaikkemme varmistaaksemme, että kaikki tiedot ovat ajan tasalla, kehotamme sinua varmistamaan tiedot meiltä Välittäjä suoraan. DailyForex Kaikki oikeudet pidätetään 2006-2017.Islamic Forex Brokers. Want on esillä tässä välittäjäluettelossa Lähetä sähköpostia osoitteeseen. Financial markkinat ohjaavat aika kustannukset rahaa joka avenue, mutta forex välittäjät ovat oppineet, että valittamalla potentiaalisille asiakkaille laajemmalle yleisölle, kysymyksiä, jotka ympäröivät interstia tai Ribaa islamilaisessa maailmassa, on käsiteltävä jollakin tavalla. Tuloksena on ollut islamilainen, ei-riba tai shariah forex-tili. Välittäjä käsittelee herkkää asiaa kattaa korkokustannukset muokkaamalla näissä tileissä tarjottuja limiittejä, jotta hän tarvitsisi voittomarginaalinsa. Näihin tileihin voi myös olla lisämaksuja tai rajoituksia väärinkäytön ehkäisemiseksi. Tämän seurauksena tyypilliset yön yli - koronvaihtopalkkiot, muut korotyypit veloituksia tai palkkioita, jotka näyttävät kiinnostuneilta, eivät ole olemassa. Koska kauppiaat tietävät, heidän ei tarvitse koskaan huolehtia valuutan hallussapidosta. He vain arvahtavat tilanteessa ja sen jälkeen järkevä suunta eteenpäin Syynä, ettei reaalinen valuutta koskaan vaihda käsiä, koska se tyypillisesti 24-48 tunnin kuluttua, on se, että forex-välittäjä sulkee tosiasiallisesti kaikki tilin keskiyöllä ja sitten avaa ne nopeasti uudelleen. Välittäjän likviditeetti palveluntarjoajat, tyypillisesti pankit, veloittavat swap-maksun valuuttaparin osallistuvien maiden nettokorkoeron perusteella. Nämä maksut ovat luopuneet islamilaisista tileistä, mutta voi olla rajoituksia siitä, kuinka monta yötä avoin asema voi olla. , Uskonnolliset kysymykset saattavat sanella toisenlaisen lähestymistavan, mutta voit olla varma, että välittäjä perii kustannuksensa jonkin mekanismin kautta. Miksi Gharar on niin tärkeä. Forex-välittäjät ovat ilmeisesti löytäneet helpon tavan kiinnostuksen käsitteen tai Riban , että muslimit saattavat olla Toinen termi, joka on Gharar, ei ole niin helppo käsitellä tai poistaa Kaikki forex-kaupankäynti edellyttää keinottelua haihtuvilla markkinoilla, joilla tuotot ja tulokset ovat hig Näin ollen islamilaiset juristit ovat joutuneet vaikeuksiin tämän käsitteen kanssa. Jotkut, jotka koskevat rahoitusjohdannaisten markkinoita, koskettavat luonnollisesti Ghararia, ja siksi kaupankäynti eteenpäin, futuurit, vaihtoehdot, shortsit tai spekulaatiot yleisesti Jos epäilys tai epävarmuus ympäröi kohde-etuuden tulevaa toimitusarvoa, johdannaisen todellinen luonne ja määritelmä on epäilty. Tästä syystä jokainen näistä eristä on kielletty useimmilla Shariah-lakien tulkinnoilla, mutta kaupankäynti spot-markkinoilla , on sallittua ainakin jälleen kerran suurin osa juristeista, jotka pyrkivät tähän kysymykseen. Mitä pitäisi etsiä islamilainen elinkeinonharjoittaja. Meillä on monia välittäjiä, jotka ovat esillä ylimmässä listassamme, jotka tarjoavat islamilaisia, ei-Riba-tai sharia - mutta ennen kuin teet valintasi, olisi järkevää tutustua tässä esitettyihin kysymyksiin. Kaikki eivät ole samaa mieltä edellä mainitussa keskustelussa esitetyistä seikoista, ja et myöskään voi olla samaa mieltä Hän kirjallisuus Asiat eivät ole yksinkertaisia, mutta monimutkaisia ​​Yksi parhaista artikkeleista, joita usein kutsutaan asiantuntijoiksi, on kirjoittanut tohtori Mohammed Obaidullah. Kun olet saanut oman mielenrauhan, että uskonnolliset vakaumuksesi voidaan sijoittaa forex maailma on aika etsiä välittäjää, joka tarjoaa sinulle valituksia, sääntelee ja kunnioittaa paikallistasi viranomaisten ja ennen kaikkea muiden kauppiaiden mukaan. Islamilaiset tilit ovat ainutlaatuisia, eivätkä ne välttämättä ole kaikille Rajoitukset ja erilaiset hinnoittelumallit, mutta ne tarjoavat keinon kauppaa valuuttoja niille muslimeille, jotka hyväksyvät uskonnollisen monimutkaisuuden. Tilillä on kuitenkin rajoituksia, joita muilla tileillä ei ole. Miksi rajoitukset ovat valitettavasti yrittäneet käyttää häikäilemättömiä kauppiaita islamilaiset ja säännölliset tilit hyödyntää välittäjien käyttämiä hinnoittelueroja käsittelevät välittäjät ovat etsimässä tällaista toimintaa ja sulkevat jos he epäilevät virheellistä toimintaa. Yhteen Remarksin kanssa. Sharia-laki palvelee islamilaisia ​​periaatteita, joita muslimien odotetaan noudattavan jokapäiväisessä elämässään. Investointi - ja rahoitusasioissa kiinnostus on kielletty ja spekulointiriski sallitaan vain tietyissä erityispiirteissä olosuhteissa, jotka harkitsevat aktiivista valuuttakaupankäyntiä, on suositeltavaa tutkia valuuttakauppaan liittyvää aineistoa ja päättää itse, onko tämä toiminta katsottava sallittuna niiden omien uskonnollisten normien tulkinnassa. Tämän sisäisen tarkastelun jälkeen paras paikka aloittaa eri islamilaisten tilien tarjonta kuuluu edellä mainittuihin välittäjiin. OptiLab Partners AB Fatburs Brunnsgata 31 118 28 Tukholma Ruotsi. Valuuttakurssi marginaalilla on suuri riski ja se ei ehkä ole sopiva kaikille sijoittajille. työskennellä sinua ja sinua vastaan ​​Ennen kuin päätät sijoittaa valuuttamarkkinat y Ou tulisi harkita huolellisesti investointikohteitasi, kokemustasoa ja riskinottohalukkuutta. Tällä sivustolla olevia tietoja tai lausuntoja ei tulisi käyttää tarjouspyyntöön tai tarjouksiin ostaa tai myydä mitään valuuttaa, pääomaa tai muita rahoitusvälineitä tai palveluita. tai takuu tulevaisuuden tuloksesta Lue meiltä juridinen vastuuvapauslauseke. 2015 OptiLab Partners AB Kaikki oikeudet pidätetään. ISLAMINEN FOREX-KAUPPA Dr Mohammed Obaidullah.1 1 Pörssisopimukset ISLAMINEN FOREX-KAUPPA Dr Mohammed Obaidullah Islamilaisten juristien välillä vallitsee yleinen yhteisymmärrys katsoo, että eri maiden valuutat voidaan vaihtaa pistemääriin eri tavalla kuin yhtenäisyys, koska eri maiden valuutat ovat erillisiä yhteisöjä, joilla on erilaisia ​​arvoja tai sisäistä arvoa ja ostovoimaa. tutkijat katsovat, että valuutan vaihtoa eteenpäin ei ole sallittua, eli kun r Molempien osapuolten etuudet ja velvollisuudet liittyvät tulevaisuuteen Päivämäärät ovat kuitenkin huomattavan erilaiset juristien keskuudessa, kun jommankumman osapuolen oikeudet, jotka ovat samat kuin vastapuolen velvoite, siirretään tulevaisuudessa. Meillä on kaksi esimerkkiä kahdesta eri maasta, A ja B, jotka kuuluvat kahteen eri maahan, Intiaan ja Yhdysvaltoihin. A aikoo myydä intialaisia ​​rupioita ja ostaa Yhdysvaltain dollareita. Tämä pätee B: lle. Ruplan ja dollarin välinen vaihtokurssi on 1 20 ja Liiketoimi käsittää 50: n oston ja myynnin. Ensimmäinen tilanne on se, että A maksaa spot-maksun Rs1000: lle B: lle ja hyväksyy 50: n B: n maksun. Kauppa ratkaistaan ​​pistokohtaisesti molemmista päistä. Tällaiset liiketoimet ovat päteviä ja islaminuskäytössä Ei ole kahta Samaa mieltä Toinen mahdollisuus on, että liiketoimen selvittäminen molemmista päisteistä lykätään tulevaisuudessa, esimerkiksi kuuden kuukauden kuluttua. Tämä merkitsee sitä, että sekä A että B ke ja hyväksy Rs1000: n tai 50: n suuruisen maksun kuuden kuukauden kuluttua. Hallitseva näkemys on, että tällainen sopimus ei ole islamin sallittua. Vähemmistöosuus katsoo, että se on sallittua. Kolmas tapaus on, että liiketoimi on osittain ratkaistu vain toisesta päästä Esimerkiksi A suorittaa Rs1000: n maksun B: lle B: n lupauksen sijasta maksaa hänelle 50 kuukautta kuuden kuukauden kuluttua. Vaihtoehtoisesti A hyväksyy 50 B: stä ja lupaa maksaa Rs1000 hänelle kuuden kuukauden kuluttua. On diametrisesti vastakkaisia ​​näkymiä Tällaisten sopimusten sallittavuudesta, joka on bai-salam valuutoissa. Tämän asiakirjan tarkoituksena on esittää kattava analyysi erilaisista tuomioista ja valuuttojen välisistä sopimuksista, jotka koskevat näiden sopimusten sallittua. Ensimmäinen sopimusmuoto, johon liittyy vastavalvoja Spot-perusta ei ole minkäänlaista kiistaa Sellaisen toisen sopimustyypin sallittavuus tai muuten, jossa jonkin vastinarvon toimitus siirretään tulevasta päivämäärästä keskustellaan yleensä riba-kiellon puitteissa. Tämän vuoksi keskustelemme tästä sopimuksesta yksityiskohtaisesti 2 §: ssä, joka koskee riba-kiellon myöntämistä. Kolmannen sopimustyypin hyväksyttävyys, jossa molempien vastavolyymien toimitus lykätään, on yleensä joita käsitellään riskien ja epävarmuuden vähentämisessä tai tällaisissa sopimuksissa mukana olevien ghararien vähentämisessä. Tämä on siis 3 §: n keskeinen aihe, joka käsittelee ghararin 4 §: n kysymystä kokonaisvaltaista näkemystä Sharia-aiheista, samoin kuin taloudellisen merkityksen valuuttamarkkinoiden sopimusten perusmuodot 2 Riba-kiellon antaminen.2 Valuuttamarkkinoiden sallittavuudesta tai muutoin tehtyjen valuuttasopimusten näkemysten ero1 voidaan jäljittää ensisijaisesti riba-kieltoon. Tarve eliminoida riba kaikissa muodoissaan Vaihtosopimukset ovat äärimmäisen tärkeitä Riban Sharia-kontekstissa määritellään yleensä laittomaksi voitoksi Joka vastaa kahden tai useamman lajin vaihtamista, jotka kuuluvat samaan jännitteeseen ja joita hallitsee sama tehokas syy, illa Riba luokitellaan yleisesti riba al-fadl-ylimääräksi ja riba al - Jotka osoittavat lainvastaisen edun liiallisuuden tai lykkäämisen myötä. Edellämainitun kielto saavutetaan sillä ehdolla, että esineiden välinen vaihtokurssi on yhtenäinen eikä kummankaan osapuolen voitosta ole hyötyä. Tämä jälkimmäinen riba on kielletty hylkäämällä Viivästyneestä sovinnosta ja sen varmistamisesta, että molemmat osapuolet soveltavat kauppaa paikalla. Toinen riba-muoto on nimeltään riba al-jahiliyya tai pre-islamilainen riba, joka pätee, kun lainanantaja pyytää lainanottajaa eräpäivänä, jos velallinen laskee velan Tai kasvattaa samaa korotusta. Tällöin korotetaan korkoa alun perin lainattuna. Riban kieltäminen valuuttakurssin vaihdossa jotka ovat eri maissa, vaatii analogian prosessia qiyas. Kaikissa sellaisissa harjoituksissa, joissa on mukana analogia qiyas, tehokas ila on erittäin tärkeä rooli. Se on yhteinen tehokas illa, joka yhdistää analogian kohteen ja sen aiheen analogiset perustelut Sopivat tehokkaat ilmiöt, kun kyseessä ovat valuuttasopimukset, ovat Fiqhin suurimmissa kouluissa määrittäneet eri tavoin. Tämä ero näkyy eri maissa vallitsevien paperivaluuttojen analogisessa perustelussa. Samankaltainen päättelyn aihepiiriin liittyvä kysymys on huomattava vertaamalla paperi valuuttoja kultaa ja hopeaa Islamin alkuaikoina kulta ja hopea suorittivat kaikki rahojen thaman toiminnot Valuutat olivat kullasta ja hopeasta, joilla oli tunnettua sisäistä arvokasta kultaa tai hopeaa, joka sisälsi niitä. Nämä valuutat ovat kuvattu nimellä thaman haqiqi tai naqdain Fiqh-kirjallisuudessa Nämä olivat universaaleja y hyväksyttävänä päävaihtoehtona, joka merkitsee suurta liiketoimintasegmenttiä Monet muut hyödykkeet, kuten erilaiset huonommat metallit, toimivat myös vaihtoehtona mutta rajoitetusti hyväksyttävänä. Ne on kuvattu fikiksi Fiqh-kirjallisuudessa. Nämä tunnetaan myös nimellä thaman Istalahi sen vuoksi, että niiden hyväksyttävyys ei johdu niiden sisäisestä arvosta vaan yhteiskunnan myöntämästä asemasta tietyn ajanjakson aikana. Ensimmäiset islamilaiset juristit ovat käsitelleet edellä mainittuja kahta valuuttamuotoa hyvin eri tavalla sallittavuuden näkökulmasta niiden ratkaisemiseksi on ratkaistava, ovatko nykyiset ikäpuhelut valuutat kuulu entisen tai jälkimmäisen luokkaan. Yksi näkemys on, että niitä olisi käsiteltävä parin kanssa thaman haqiqin tai kullan ja hopean kanssa, koska ne toimivat päämiehenä Vaihto - ja laskentayksiköt, kuten jälkimmäiset. Näin ollen analogisin perustein kaikki shariaan liittyvät normit ja kieltokanteet joka koskee thaman haqiqi - tekniikkaa, olisi sovellettava myös paperiversioihin. Thaman haqiqi - vaihtoehdoksi kutsutaan bai-sarfiksi ja siksi paperiversiona tapahtuvia tapahtumia olisi säänneltävä bai-sarfin kannalta merkityksellisillä sharia-säännöillä. Päinvastainen näkemys väittää, että paperivaluutat on käsiteltävä samalla tavalla kuin fals tai thaman istalahi, koska niiden nimellisarvo on erilainen kuin niiden arvokas arvo.3 niiden hyväksyttävyys johtuu niiden oikeudellisesta asemasta kotimaassa tai maailmanlaajuisesta taloudellisesta merkityksestä, kuten Yhdysvaltain dollareissa Esimerkki Vaihtoehtoisten näkemysten yhteenveto Analoginen syyttäminen Qiyas Riba kieltoa varten Riban kielto perustuu perinteeseen, jonka mukaan pyhän profeetan rauha hänelle sanoi: myy kultaa kultaa, hopeaa hopeaa, vehnäjauhoa, ohraa ohraa varten, päivämäärä Päivämäärä, suola suolaa varten, samassa määrin paikan päällä ja kun hyödykkeet ovat erilaiset, myydä sen mukaan, mikä sopii sinulle, mutta paikan päällä. Näin ollen riba applien kielto Se koskee myös analogisesti kyysiä kaikille lajeille, joita hallitsee sama tai tehokas illa tai jotka kuuluvat mihin tahansa suvun sukupuihin. Kuudes perinteen mainitsemaa kohdetta Kuitenkin eri Fiqh-koulujen ja jopa saman koulun oppilaiden keskuudessa ei ole yleistä sopimusta riban tehokkaan syyn määrittelemisestä ja tunnistamisesta. Hanafisille tehokas ila on kaksi Dimensiot vaihtuvat artikkelit kuuluvat samaan sukuun jins, jotka niillä on wazanin paino tai mitattavuus kiliyya Jos tietyssä vaihtoyhteydessä on sekä tehokasta illaa olevia elementtejä että toisin sanoen vaihdetut vastavalinnat kuuluvat samoihin sukuihin, ja ne ovat kaikki painavia tai Kaikki mitattavissa, niin ei voittoa ole sallittu, valuuttakurssin on oltava yhtä suuri kuin yhtenäisyys ja vaihdon on tapahduttava paikalla. Jos kulta ja hopea ovat, Tehokas ilmi ovat ilmiöt jinien ja punnitusten yhtenäisyys Tämä on myös Hanbanin näkymä yhden version3 mukaan. Erilainen versio on samanlainen kuin Shafiin ja Maliki-näkymä, kuten alla on käsitelty. Siten kulta vaihdetaan kultaa tai hopeaa vaihdetaan hopeaa , On sallittua vain spot-tapahtumia ilman minkäänlaista voittoa. On myös mahdollista, että jossakin vaihtoehdossa yksi tehokkaan ilmiön kahden elementin läsnäolosta on olemassa ja toinen puuttuu. Jos esimerkiksi vaihdetut artikkelit ovat punnittavia tai mitattavissa olevia, Eri jenin sukuja tai, jos vaihdetut artikkelit kuuluvat samaan sukuun, mutta ne eivät ole mitattavissa ja mitattavissa, vaihdetaan voitolla eri tavalla kuin yhtenäisyys, mutta vaihdon on oltava paikalla. Näin ollen kun kultaa vaihdetaan Hopea, korko voi olla erilainen kuin yksikkö, mutta lykkäystä ei ole sallittua. Jos yksikään kahdesta elementistä, joilla ei ole riba-illaa, Kiellon kieltäminen riba-kieltoon Soveltaminen voi tapahtua voiton myötä tai ilman ja sekä paikan päällä että viivästyneellä ajankohtana Ottaen huomioon tapaukset, joissa on mukana eri maiden papereiden valuuttoja, riba-kielto edellyttäisi tehokkaiden syiden etsimistä eri maiden valuuttoihin Ovat selvästi erillisiä yhteisöjä, jotka ovat laillisia maksuvälineitä tietyillä maantieteellisillä rajoilla, joilla on erilainen luontainen arvo tai ostovoima. Näin ollen suuri osa tutkijoista voi perustellusti väittää, että ei ole yhtäläisyyttä suvun jinien kanssa. Lisäksi nämä eivät ole mitattavissa ja mitattavissa. Tämä johtaa suoraan johtopäätös, että yksikään näistä kahdesta tehokkaan ribalan illa-elementistä ei ole olemassa tällaisessa vaihdossa. Näin ollen vaihto voi tapahtua ilman mitään kieltomääräyksiä, jotka koskevat vaihdon nopeutta ja ratkaisumenetelmää. Tätä asemaan perustuvaa logiikkaa ei ole vaikea ymmärtää Eri laskuihin kuuluvien paperivaluuttojen luontainen arvo Lisäksi niillä on erilainen ostovoima. Lisäksi paperivaluuttojen sisäistä arvoa tai arvoa ei voida tunnistaa tai arvioida toisin kuin kulta ja hopea, jotka voidaan punnita. Näin ollen riba al-fadl: n ylimäärän tai riba al-nasia ei ole lykkäys voidaan vahvistaa Fafin Shafiin koulu katsoo, että kulta ja hopea aiheuttavat tehokkaan syyn illa, jos ne ovat heidän valuutansa thamaniyya tai vaihtovälin, laskentayksikön ja arvon tallennusväline. Tämä on myös Maliki-näkymä Yhden Tämän näkemyksen versio, vaikka paperi tai nahka onkin vaihdon väline, ja sillä on valuutan asema, niin kaikki naqdainia, kultaa ja hopeaa koskevat säännöt koskevat niitä. Tämän version mukaan valuuttaa, jossa on valuuttoja Eri maissa eri tasoilla kuin yhtenäisyys on sallittua, mutta ne on ratkaistava paikallaan Toinen versio edellä mainituista kahdesta koulusta ajatus on, että edellä mainittu tehokas syy illa Että valuutta thamaniyya on spesifistä kullalle ja hopealle eikä sitä voida yleistää. Eli mikä tahansa muu kohde, jos sitä käytetään vaihto-aineena, ei voida sisällyttää niiden luokkaan. Tämän version mukaan Sharia-kieltokanteet riba-kiellolle ovat Ei sovelleta paperivaluuttamääriin Eri maille kuuluvat valuutat voidaan vaihtaa joko ilman tai voiton kautta sekä paikan päällä että viivästetyllä tavalla Aiemman version kannattajat mainitsevat samaan maahan kuuluvien paperivaluuttojen vaihtamisen, juristien mielipide tässä tapauksessa on se, että tällaisen vaihdon on oltava ilman minkäänlaista voittoa tai tasolle, joka on yhtäläinen ja se on ratkaistava paikalla. Mikä on edellä mainitun päätöksen perusta? Jos katsotaan Hanafi ja Hanbalin ensimmäisen kannan Silloin tässä tapauksessa vain yksi ulottuvuus tehokkaasta syystä illa on läsnä eli ne kuuluvat samaan sukuun Jins Mutta paperi valuutat eivät ole punnitus Ei ole mitattavissa ja mitattavissa. Näin ollen Hanafin laki ilmeisesti mahdollistaa saman valuutan eri määrien vaihtamisen spot-pohjalta. Samoin, jos tehokas syy olla valuutta thamaniyya on vain kulta ja hopea, niin Shafiin ja Maliki-lain sallisivat myös saman tarpeettoman Tämä tarkoittaa sitä, että se mahdollistaa kalastuspohjaisen luotonannon ja lainanannon. Tämä osoittaa, että tämä on Shafiin ja Maliki-ajatuksen ensimmäinen versio, joka on perustana yhteisymmärryspöytäkirjan, joka koskee voitonjakoa ja lykkäystä, jos samaan maa Edustajien mukaan tämän logiikan ulottaminen eri maiden valuuttoihin merkitsisi sitä, että voitonvaihdosta tai yhtenäisyydestä poikkeavalla vaihteluvälillä on sallittua, koska jinien yhtenäisyyttä ei ole, vaan ratkaisun on oltava paikalla. Vertailu valuutanvaihtoon Ja Bai-Sarf Bai-sarf on määritelty Fiqh-kirjallisuudessa vaihtoehtona, johon kuuluu thaman haqiqi, joka on määritelty kuluksi ja hopeaksi h: n palveluksessa lähes kaikkien suurten transaktioiden tärkeimpänä vaihtoehtona.5 Se, että eri valuuttojen vaihtokurssit ovat samat kuin bai-sarfin väitteet, väittävät, että nykyisessä aikakaudessaan paperiversuot ovat korvanneet tehokkaasti ja kokonaan kultaa ja hopeaa vaihdon välineeksi. Näin ollen tällaisten valuuttojen vaihtoa olisi vastaavasti säänneltävä samoilla sharia-säännöillä ja määräyksillä kuin bai-sarf. Lisäksi väitetään, että jos jompikumpi sopimuspuolista on mahdollista lykätä maksua, se avaa mahdollisuudet Riba-al nasia Bai-sarfin valuutanvaihtoa vastustavien ryhmien vastalauseet kuitenkin huomauttavat, että kaikkien valuuttamuodonvaihtoa ei voida kutsua bai-sarfiksi. Tämän näkemyksen mukaan bai-sarf tarkoittaa valuuttojen vaihtoa kulta - ja hopeamitalista Haqiqi tai naqdain yksin ja ei rahasta, jonka valtion viranomaiset julistavat sellaisinaan. Thaman istalahi Nykyiset ikärahat ovat esimerkkejä jälkimmäisestä Tutkijat tukevat sellaisia ​​kirjoituksia, jotka väittävät, että jos vaihdon hyödykkeet eivät ole kultaa tai hopeaa, vaikka yksi näistä on kullasta tai hopeasta sitten, vaihtoa ei voida kutsua bai-sarfiksi. Myös bai-sarfin määräyksiä ei voida soveltaa tällaiseen vaihtoon Imam Sarakhsi4: n mukaan, kun yksittäinen ostaa falsia tai metallirahoja, kuten kupari thaman istalahi dirhams thaman haqiqi: lle, ja tekee jälkimmäisen sijasta maksun, mutta myyjällä ei ole tällä hetkellä vääryyttä, Tällainen vaihto on sallittua molempien osapuolten vaihtamien hyödykkeiden hallussapito ei ole ennakkoedellytys, kun taas bai-sarfin tapauksessa on olemassa useita vastaavia viitteitä, jotka osoittavat, että juristit eivät luokittele faman thaman istalahin vaihtoa toiselle fals thamanille Istalahi tai kulta tai hopea thaman haqiqi, kuten bai-sarf. Näin ollen kahden maan eri valuuttojen vaihtoa, jotka voivat olla vain thaman istalahi, ei voida luokitella Bai-sarf Myöskään tällaisiin liiketoimiin ei voida asettaa välitöntä ratkaisua koskeva rajoitus. Tässä on huomattava, että bai-sarfin määritelmä on Fiqh-kirjallisuus, eikä siinä mainita samaa pyhää perinnettä. Perinteissä mainitaan riba ja Kullan ja hopean naxdainin myynti ja osto, joka voi olla tärkeä riba-lähde, on islamilaisten juristien kuvaama bai-sarf. On myös huomattava, että fikh-kirjallisuudessa bai-sarf tarkoittaa kultaa tai hopeaa vain, Käytetään parhaillaan vaihteena vai ei Vaihdossa, jossa käytetään dinaaria ja kultaisia ​​koristeita, sekä laatua kuin bai-sarf Eri juristit ovat pyrkineet selventämään tätä kohtaa ja määrittäneet sarfin sellaiseksi vaihtoehdoksi, jossa sekä vaihdetut hyödykkeet ovat luonteenomaisia , Ei välttämättä thaman itse Näin ollen, vaikka yksi hyödykkeistä on käsitelty kullan sanoa, koristeet, tällaista vaihtoa kutsutaan bai-sarf Tulee katsomaan, että valuutanvaihto olisi Myös bai-sarfin kaltaisella tavalla tuetaan kannattamattomien islamilaisten juristien kirjoituksia. Imam Ibn Taimiyan mukaan kaiken, joka suorittaa vaihdon välineen, laskentayksikön ja arvon tallennuksen, kutsutaan thamaniksi, ei välttämättä vain kullaksi Hopeaa Samanlaisia ​​viitteitä on saatavilla Imam Ghazzalin kirjoituksissa5 Imam Sarakhshin mielipiteiden osalta, jotka koskevat huijauksen vaihtoa, heidän mukaansa on otettava huomioon joitain lisäpisteitä Islamin alkuaikoina, dinaarien ja dirhamien kultaa ja hopeaa käytettiin pääasiassa vaihdon välineenä kaikissa suurimmissa liiketoimissa. Vain vähäiset joutuivat valehtelemaan. Toisin sanoen, valeilla ei ollut täydellistä rahan tai thamaniyyan ominaisuuksia, eikä sitä käytä tuskin arvo - tai Laskentayksikkö ja se oli luonteeltaan hyödyke. Näin ollen ei ollut mitään rajoituksia ostaa kultaa ja hopeaa viivästetysti. Nykypäivän valuutoilla on kaikki Ominaisuuksia thaman ja on tarkoitettu vain thaman Vaihto valuuttojen eri maissa on sama kuin bai-sarf ero jins ja näin ollen lykätä ratkaisu johtaisi riba al-nasia tohtori Mohamed Nejatullah Siddiqui kuvaa tätä mahdollisuutta esimerkillä6 Hän kirjoittaa, että jos dollarin ja ruplan välinen vaihtokurssi on 1 20, jos yksittäinen osuu 50: een 1 22: n velan velvoitteen täyttämiseksi rupiaan, joka on lykätty tulevaisuuteen, niin se on erittäin todennäköinen Että hän itse asiassa lainaa Rs: n nyt lupauksen maksaa Rs takaisin tiettynä myöhempänä päivämääränä, koska hän voi saada Rs 1000 nyt vaihtamalla 50 ostetun luotto spot-hintaan. Siksi sarf voidaan muuntaa korko - Joka perustuu avainasemassa oleviin lainanantoihin Thamaniyyan määrittäminen on avain Edellä esitetyistä vaihtoehtoisista näkemyksistä ilmenee, että keskeinen kysymys näyttää olevan oikea määritelmä thamaniyya. Esimerkiksi perustavanlaatuinen kysymys, joka johtaa divergenssiin T sallitut positiot liittyvät siihen, onko thamaniyya spesifinen kulta ja hopea vai voivat liittyä kaikkiin tehtäviin, jotka suorittavat rahojen tehtävät. Noudatamme joitakin kysymyksiä, jotka alle voidaan ottaa huomioon kaikissa vaihtoehtoisten kantojen uudelleenarvioinnissa. On syytä ymmärtää Että thamaniyya ei välttämättä ole absoluuttinen ja se voi vaihdella asteittain On totta, että paperivaluutat ovat kokonaan korvannut kullan ja hopean vaihdon välineeksi, laskentayksiköksi ja arvopaperiksi. Tässä mielessä paperin valuutoilla voidaan sanoa olevan thamaniyya. On totta vain kotimaisille valuutoille, eikä se voi olla totta ulkomaisille valuutoille. Toisin sanoen intialaisilla rupeeilla on vain thamaniyya Intian maantieteellisillä rajoilla ja niillä ei ole hyväksyttävyyttä Yhdysvalloissa. Näistä ei voida sanoa olevan thamaniyya Yhdysvalloissa, ellei Yhdysvaltojen kansalaiset voivat käyttää Intian rupiaa vaihtovälin tai laskentayksikön tai arvon tallettajana Useimmissa tapauksissa tällainen mahdollisuus on kaukana Tämä Mahdollisuus on myös käytössä vallitsevan valuuttakurssimekanismin, kuten Intian rupeiden vaihdettavuus Yhdysvaltain dollareina, ja onko olemassa kiinteä tai kelluva valuuttakurssijärjestelmä. Esimerkiksi olettaen, että Intian rupeiden vapaasti vaihdettaisiin Yhdysvaltain dollareiksi ja varapuheenjohtajaksi Päinvastoin ja kiinteä valuuttakurssijärjestelmä, jossa rupean ja dollarin vaihtokurssin ei odoteta kasvavan tai laskevan lähitulevaisuudessa, rupesin thamaniyya Yhdysvalloissa paranee huomattavasti. Nejatullah Siddiquin mainitsema esimerkki näyttää myös melko vankalta olosuhteissa Oikeus vaihtaa rupiaa dollareiksi viivästetysti toisesta päästä tietysti eri korkoina kuin spot-korko virallisella korolla, joka todennäköisesti pysyy kiinteänä maksupäivään saakka, olisi selvä tapa saada korkoa lainaamalla ja lainaamalla. , jos oletetaan kiinteän valuuttakurssin rentoutumisen ja nykyisen vaihtelevan ja vaihtelevan valuuttakurssin oletetaan tapahtuvan, niin se voi e osoittaa, että riba al-nasia - tyyppinen tapaus hajoaa Muutamme esimerkkinä. Jos tietty hetki, jolloin dollarin ja ruplan välinen vaihtokurssi on 1 20, jos yksittäinen ostaa 50: tä 1 22: Hänen velvollisuutensa rupeeissa, jotka on lykätty tulevaksi päivämääränä, on erittäin todennäköistä, että hän itse asiassa lainaa Rs nyt lupauksen maksaa Rs takaisin tiettynä myöhempänä päivämääränä. Koska hän voi saada Rs 1000 nyt vaihtamalla 50 ostettu luottokortilla spot-korolla Tämä olisi niin, vain jos valuuttakurssiriski on olematon valuuttakurssi pysyy 1 20: ssa, tai se maksaa dollarin myyjä lunastajalta rupeeina eikä dollareina. Jos edellinen on totta, Sitten dollarin luotonantajan myyjä saa ennalta määrätyn kymmenen prosentin tuottoprosentin, kun hän muuntaa matkan eräpäivänä vastaanotetun Rs1100-arvon 55: ksi 1: n valuuttakurssilla. Jos kuitenkin jälkimmäinen on totta, palautus myyjälle tai lainanantajalle on kuitenkin ei ennalta Ei tarvitse edes olla positiivinen Esimerkiksi e, jos rupesi-dollarin valuuttakurssi nousee 1 25: een, dollarin myyjä saisi vain 44 Rs 1100: ta muunnettuna dollareiksi 50: n sijoituksensa puolesta. Tässä kaksi pistettä on syytä huomata Ensinnäkin, kun oletetaan kiinteän valuuttakurssijärjestelmän, Eri maiden valuuttojen välinen erottelu laimennetaan Tilanteesta tulee samanlainen kuin samaan maahan kuuluvien sterlingvaluuttojen vaihtaminen kiinteäkorkoisena Toiseksi silloin, kun oletetaan vaihtelevan valuuttakurssimekanismin, niin samalla tavoin kuin ulkomaisen valuutan kautta Edellä esitetyssä esimerkissä ehdotettu markkinamekanismi voi myös visualisoida luotonannon millä tahansa muulla järjestäytyneellä markkinalla, esimerkiksi hyödykkeillä tai varastoilla. Jos edellä oleva esimerkki korvataan dollareilla varastossa, se luetaan seuraavasti: Jos tietty hetki, jolloin markkinahinta Varastossa X on Rs 20, jos yksittäinen hankkii 50 varastoa Rs 22 - korvausvelvollisuudella rupia koskevaan velvoitteeseensa, joka on lykätty tulevaisuudessa, niin se on hig On todennäköistä, että hän itse asiassa lainaa Rs: n nyt sen sijaan, että hän lupaa maksaa Rs: n määrätyllä myöhemmällä päivämäärällä. Koska hän voi nyt hankkia Rs 1000: n, vaihdat 50 luottokelpoista varastoa nykyisellä hinnalla. Aikaisempi esimerkki palauttamisesta myyjälle voi olla negatiivinen, jos osakekurssi nousee Rs 25: een selvityspäivänä. Näin ollen, kuten osakemarkkinoiden tai hyödykemarkkinoiden kannat ovat islamin kannalta hyväksyttäviä hintariskin vuoksi, Valuuttamarkkinoilla valuuttojen hintojen vaihteluista. Thaman haqiqin tai kultaa ja hopeaa on ainutlaatuinen ominaisuus, että valuutan sisäinen arvo on yhtä suuri kuin sen nimellisarvo. Näin ollen kysymys eri maantieteellisistä rajoista, joilla tietty valuutta, kuten , dinaari tai dirham kierrättää, on täysin merkityksetön Kulta on kultaa joko maasta A tai maassa B Näin ollen, kun maan A kullasta vaihdetaan maan B valuuttaa, joka on myös tehty kullasta, N ei voida hyväksyä, koska se merkitsisi selvästi riba al-fadl: a ja myös riba alnasia. Jos A-maiden paperivaluutat vaihdetaan B-maiden paperiversiona, tapaus voi kuitenkin tapahtua olla täysin erilainen Hintariskin valuuttakurssiriski, jos se olisi positiivinen, poistaisi mahdollisuuden vaihtaa lunastushetkellä halpaloriski. Jos hintariskin valuuttakurssiriski on kuitenkin nolla, tällainen vaihto voisi olla riba al - Jos harkittavissa oleva lykkäys on sallittua.78 Toinen vakavasti harkittava seikka on se mahdollisuus, että tietyillä valuutoilla voi olla thamaniyya, jota käytetään esimerkiksi vaihdon välineenä, laskentayksikössä tai arvopaperissa globaalisti kotimaassa sekä Ulkomaat Esimerkiksi Yhdysvaltain dollari on Yhdysvaltain laillisen maksuvälineen, mutta se on hyväksyttävissä myös vaihdon välineenä tai laskentayksikkönä suurille transaktioille eri puolilla maailmaa. Valuutalla voidaan sanoa olevan maailmanlaajuinen thamaniyya, jolloin juristit voivat määrätä asiaankuuluvat kieltokanteet tämän erityisvaluutan välityksellä tapahtuvan vaihdon estämiseksi riba alnasiaa vastaan. Tosiasia on, että kun valuutalla on maailmanlaajuinen thamaniyya, niin taloudelliset yksiköt, jotka käyttävät tätä maailmanlaajuista valuuttaa Vaihtovälin, laskentayksikön tai arvopaperin ei tarvitse olla huolissaan valtioiden välisten valuuttakurssien volatiliteetin aiheuttamasta riskeistä. Samalla olisi tunnustettava, että valtaosa valuutoista ei hoida rahojen toimintoja, paitsi Niiden kansalliset rajat, joissa nämä ovat laillisia maksuja Riba ja riski ei voi samanaikaisesti olla samassa sopimuk - sessa. Entinen merkitsee mahdollisuutta palauttaa nolla riskit, eikä sitä voida ansaita positiivisen hintariskin kautta. Kuten edellä on todettu, riba al - fadl tai riba al-nasia voi syntyä vaihdettaessa, kun kulta tai hopea toimii tuhkana tai kun vaihdossa on paperiversioita, jotka kuuluvat Samaan maahan tai kun valuutanvaihtokurssi sisältää eri maiden valuutat kiinteän valuuttajärjestelmän jälkeen. Viimeinen mahdollisuus on kenties epäilemätön8, koska valuuttojen hinta tai valuuttakurssi pitäisi sallia vapaasti vaihdella kysynnän ja tarjonnan muutosten mukaisesti sekä siksi, että hinnat Sen on heijastettava valuuttojen sisäistä arvoa tai ostovoimaa. Valuuttamarkkinoille on ominaista vaihtelevat valuuttakurssit. Eri maiden valuuttakursseihin tehdyistä kaupoista saadut voitot tai tappiot ovat perusteltuja sopimuspuolten vastuulla. Riba futuurilla ja edistyksellä Toistaiseksi olemme keskustelleet näkemyksistä bai salamin sallimisesta valuutoissa eli silloin, kun vain yhden vaihdon osapuolista on lykätty velvoitetta. Mitä mieltä ovat tutkijat, jotka koskevat molempien velvoitteiden lykkäämistä osapuolet Tyypillinen esimerkki tällaisista sopimuksista ovat ennakot ja futuurit9. Suurin osa tutkijoista, Tämä ei ole sallittua eri syistä, mikä tärkeintä on riski ja epävarmuus gharar ja spekuloinnin mahdollisuus, joka ei ole sallittua. Tätä käsitellään 3 §: ssä. Toinen peruste tällaisten sopimusten hylkäämiselle voi kuitenkin olla riba-kielto. Edellisessä kohdassa olemme keskustelleet siitä, että bai-salamia vaihtelevilla valuuttakursseilla ei voida käyttää ansaitsemaan ribaa valuuttariskien vuoksi. On mahdollista osoittaa, että valuuttariski voidaan suojata tai alentaa nollaksi toiseen samanaikaisesti tehtyyn termiinisopimukseen Ja kun riski on eliminoitu, voitto olisi selvästi riba Muokkaa ja muokata samaa esimerkkiä Kun tietty hetki, jolloin dollarin ja rupean välinen vaihtokurssi on 1 20, yksittäinen ostaa 50: tä 1 22: rupia koskevasta velvollisuudestaan ​​lykätä tulevaa päivämäärää ja dollarin myyjä suojaa myös asemansa tekemällä termiin Myydä Rs1100: a be.9, joka vastaanotetaan tulevana päivämääränä nopeudella 1 20, silloin on erittäin todennäköistä, että hän itse asiassa lainaa Rs nyt lupauksen maksaa Rs takaisin tiettynä myöhempänä ajankohtana. saada Rs 1000 nyt vaihtamalla 50 dollaria ostettu luotto spot korko Dollarin luotonantajan myyjä saa ennalta määrätyn kymmenen prosentin tuottoprosentin, kun hän muuntaa Rs1100: n saadut erät erääntymispäivänä 55 dollariin valuuttakurssilla 1 20 sijoitukselle 50 dollaria riippumatta erääntymispäivänä vallinneesta markkinakurssista Toinen yksinkertainen mahdollinen tapa ansaita riba voi jopa sisältää spot-tapahtuman ja samanaikaisen futuuritoiminnan Esimerkiksi edellä olevassa esimerkissä oleva yksittäinen ostaja ostaa 50 pistettä joka on 1 20 ja tekee samanaikaisesti saman sopimuksen osapuolen kanssa termiinikauppasopimuksen 50: n kanssa yhden kuukauden kuluttua 1 21: een. Tämä merkitsee sitä, että hän myöntää Rs1000: lle nyt dollarin myyjälle kuukausi D ansaitsee Rs50: n kiinnostuksen hän saa Rs1050: n kuukauden kuluttua Tämä on tyypillinen tavanomaisen pankkitoiminnan tavanomainen takaisinosto - tai repo-takaisinostosopimus Freedom from Gharar 3 1 Gharar Ghararin määritelmä, toisin kuin riba, ei ole konsensuksen määritelmää Laaja käsite, se merkitsee riskiä ja epävarmuutta On hyödyllistä tarkastella ghararia jatkuvana riskinä ja epävarmuutena, jossa nollariskin äärimmäinen piste on ainoa, tarkasti määritelty piste. Tämän jälkeen gharar muuttuu muuttujaksi ja gharar Oikea sopimus olisi jonnekin tässä jatkumona Tämän kontin jatkuvuuden, riskin ja epävarmuuden tai gharar-kohdan ei pidä hyväksyä 11 Juristit ovat yrittäneet tunnistaa sellaisia ​​tilanteita, joihin liittyy kielletty gharar Merkittävä tekijä, joka edistää ghararia, on riittämätön informaatio jahl, joka lisää epävarmuutta Tämä on kun vaihtokursseja, kuten hintaa, vaihtovelkakirjoja, selvitysajankohta jne. eivät ole tarkkaan määriteltyjä, Gharar määritellään myös selvitysriski tai epävarmuus vaihdettujen artikkeleiden toimittamisesta Islamialaiset tutkijat ovat määritelleet edellytykset, joiden vuoksi sopimus on epäselvä siltä osin kuin se on kielletty Jokaisen sopimuspuolen on oltava selvillä määrästä, määrittelystä, hinnasta, ja toimituspaikka Sopimus esimerkiksi myydä kaloja jokeen aiheuttaa epävarmuutta vaihdon kohteena olevasta asiasta, sen toimittamisesta ja näin ollen ei islamilaisesti sallitusta. On korostettava tarvetta poistaa kaikki sopimukseen sisältyvät epävarmuustekijät by a number of traditions 12 An outcome of excessive gharar or uncertainty is that it leads to the possibility of speculation of a variety which is forbidden Speculation in its worst form, is gambling The holy Quran and the traditions of the holy prophet explicitly prohibit gains made from games of chance which involve unearned income The term used for gambling is maisir which literally means getting something too easily, getting a profit without working for it Apart from pure games of chance, the holy prophet also forbade actions which generated unearned incomes without much productive efforts 13.10 Here it may be noted that the term speculation has different connotations It always involves an attempt to predict the future outcome of an event But the process may or may not be backed by collection, analysis and interpretation of relevant information The former case is very much in conformity with Islamic rationality An Islamic economic unit is required to assume risk after making a proper assessment of risk with the help of information All business decisions involve speculation in this sense It is only in the absence of information or under conditions of excessive gharar or uncertainty that speculation is akin to a game of chance and is reprehensible 3 2 Gharar Speculation with of Futures Forwards Considering the case of the basic exchange contracts highlighted in section 1, it may be noted that the th ird type of contract where settlement by both the parties is deferred to a future date is forbidden, according to a large majority of jurists on grounds of excessive gharar Futures and forwards in currencies are examples of such contracts under which two parties become obliged to exchange currencies of two different countries at a known rate at the end of a known time period For example, individuals A and B commit to exchange US dollars and Indian rupees at the rate of 1 22 after one month If the amount involved is 50 and A is the buyer of dollars then, the obligations of A and B are to make a payments of Rs1100 and 50 respectively at the end of one month The contract is settled when both the parties honour their obligations on the future date Traditionally, an overwhelming majority of Sharia scholars have disapproved such contracts on several grounds The prohibition applies to all such contracts where the obligations of both parties are deferred to a future date, including contracts i nvolving exchange of currencies An important objection is that such a contract involves sale of a non-existent object or of an object not in the possession of the seller This objection is based on several traditions of the holy prophet 14 There is difference of opinion on whether the prohibition in the said traditions apply to foodstuffs, or perishable commodities or to all objects of sale There is, however, a general agreement on the view that the efficient cause illa of the prohibition of sale of an object which the seller does not own or of sale prior to taking possession is gharar, or the possible failure to deliver the goods purchased Is this efficient cause illa present in an exchange involving future contracts in currencies of different countries In a market with full and free convertibility or no constraints on the supply of currencies, the probability of failure to deliver the same on the maturity date should be no cause for concern Further, the standardized nature of futures contracts and transparent operating procedures on the organized futures markets15 is believed to minimize this probability Some recent scholars have opined in the light of the above that futures, in general, should be permissible According to them, the efficient cause illa , that is, the probability of failure to deliver was quite relevant in a simple, primitive and unorganized market It is no longer relevant in the organized futures markets of today16 Such contention, however, continues to be rejected by the majority of scholars They underscore the fact that futures contracts almost never involve delivery by both parties On the contrary, parties to the contract reverse the transaction.11 and the contract is settled in price difference only For example, in the above example, if the currency exchange rate changes to 1 23 on the maturity date, the reverse transaction for individual A would mean selling 50 at the rate of 1 23 to individual B This would imply A making a gain of Rs50 the di fference between Rs1150 and Rs1100 This is exactly what B would lose It may so happen that the exchange rate would change to 1 21 in which case A would lose Rs50 which is what B would gain This obviously is a zerosum game in which the gain of one party is exactly equal to the loss of the other This possibility of gains or losses which theoretically can touch infinity encourages economic units to speculate on the future direction of exchange rates Since exchange rates fluctuate randomly, gains and losses are random too and the game is reduced to a game of chance There is a vast body of literature on the forecastability of exchange rates and a large majority of empirical studies have provided supporting evidence on the futility of any attempt to make short-run predictions Exchange rates are volatile and remain unpredictable at least for the large majority of market participants Needless to say, any attempt to speculate in the hope of the theoretically infinite gains is, in all likelihood , a game of chance for such participants While the gains, if they materialize, are in the nature of maisir or unearned gains, the possibility of equally massive losses do indicate a possibility of default by the loser and hence, gharar Risk Management in Volatile Markets Hedging or risk reduction adds to planning and managerial efficiency The economic justification of futures and forwards is in term of their role as a device for hedging In the context of currency markets which are characterized by volatile rates, such contracts are believed to enable the parties to transfer and eliminate risk arising out of such fluctuations For example, modifying the earlier example, assume that individual A is an exporter from India to US who has already sold some commodities to B, the US importer and anticipates a cashflow of 50 which at the current market rate of 1 22 mean Rs 1100 to him after one month There is a possibility that US dollar may depreciate against Indian rupee during these one month , in which case A would realize less amount of rupees for his 50 if the new rate is 1 21, A would realize only Rs1050 Hence, A may enter into a forward or future contract to sell 50 at the rate of 1 21 5 at the end of one month and thereby, realize Rs1075 with any counterparty which, in all probability, would have diametrically opposite expectations regarding future direction of exchange rates In this case, A is able to hedge his position and at the same time, forgoes the opportunity of making a gain if his expectations do not materialize and US dollar appreciates against Indian rupee say, to 1 23 which implies that he would have realized Rs1150, and not Rs1075 which he would realize now While hedging tools always improve planning and hence, performance, it should be noted that the intention of the contracting party - whether to hedge or to speculate, can never be ascertained It may be noted that hedging can also be accomplished with bai salam in currencies As in the above example, exp orter A anticipating a cash inflow of 50 after one month and expecting a depreciation of dollar may go for a salam sale of 50 with his obligation to pay 50 deferred by one month Since he is expecting a dollar depreciation, he may agree to sell 50 at the rate of 1 There would be an immediate cash inflow in Rs.12 1075 for him The question may be, why should the counterparty pay him rupees now in lieu of a promise to be repaid in dollars after one month As in the case of futures, the counterparty would do so for profit, if its expectations are diametrically opposite, that is, it expects dollar to appreciate For example, if dollar appreciates to 1 23 during the one month period, then it would receive Rs1150 for Rs 1075 it invested in the purchase of 50 Thus, while A is able to hedge its position, the counterparty is able to earn a profit on trading of currencies The difference from the earlier scenario is that the counterparty would be more restrained in trading because of the investment r equired, and such trading is unlikely to take the shape of rampant speculation 4 Summary Conclusion Currency markets of today are characterized by volatile exchange rates This fact should be taken note of in any analysis of the three basic types of contracts in which the basis of distinction is the possibility of deferment of obligations to future We have attempted an assessment of these forms of contracting in terms of the overwhelming need to eliminate any possibility of riba, minimize gharar, jahl and the possibility of speculation of a kind akin to games of chance In a volatile market, the participants are exposed to currency risk and Islamic rationality requires that such risk should be minimized in the interest of efficiency if not reduced to zero It is obvious that spot settlement of the obligations of both parties would completely prohibit riba, and gharar, and minimize the possibility of speculation However, this would also imply the absence of any technique of risk management and may involve some practical problems for the participants At the other extreme, if the obligations of both the parties are deferred to a future date, then such contracting, in all likelihood, would open up the possibility of infinite unearned gains and losses from what may be rightly termed for the majority of participants as games of chance Of course, these would also enable the participants to manage risk through complete risk transfer to others and reduce risk to zero It is this possibility of risk reduction to zero which may enable a participant to earn riba Future is not a new form of contract Rather the justification for proscribing it is new If in a simple primitive economy, it was prevention of gharar relating to delivery of the exchanged article, in todays complex financial system and organized exchanges, it is prevention of speculation of kind which is unislamic and which is possible under excessive gharar involved in forecasting highly volatile exchange rates Such specul ation is not just a possibility, but a reality The precise motive of an economic unit entering into a future contract - speculation or hedging may not ascertainable regulators may monitor end use, but such regulation may not be very practical, nor effective in a free market Empirical evidence at a macro level, however, indicates the former to be the dominant motive The second type of contracting with deferment of obligations of one of the parties to a future date falls between the two extremes While Sharia scholars have divergent views about its permissibility, our analysis reveals that there is no possibility of earning riba with this kind of contracting The requirement of spot settlement of obligations of atleast.13 one party imposes a natural curb on speculation, though the room for speculation is greater than under the first form of contracting The requirement amounts to imposition of a hundred percent margin which, in all probability, would drive away the uninformed speculator fro m the market This should force the speculator to be a little more sure of his expectations by being more informed When speculation is based on information it is not only permissible, but desirable too Bai salam would also enable the participants to manage risk At the same time, the requirement of settlement from one end would dampen the tendency of many participants to seek a complete transfer of perceived risk and encourage them to make a realistic assessment of the actual risk Notes References 1 These diverse views are reflected in the papers presented at the Fourth Fiqh Seminar organized by the Islamic Fiqh Academy, India in 1991 which were subsequently published in Majalla Fiqh Islami, part 4 by the Academy The discussion on riba prohibition draws on these views 2 Nabil Saleh, Unlawful gain and Legitimate Profit in Islamic Law, Graham and Trotman, London, 1992, p Ibn Qudama, al-mughni, vol 4, pp Shams al Din al Sarakhsi, al-mabsut, vol 14, pp Paper presented by Abdul Azim Islahi at the Fourth Fiqh Seminar organized by Islamic Fiqh Academy, India in Paper by Dr M N Siddiqui highlighting the issue was circulated among all leading Fiqh scholars by the Islamic Fiqh Academy, India for their views and was the main theme of deliberations during the session on Currency Exchange at the Fourth Fiqh Seminar held in It is contended by some that the above example may be modified to show the possibility of riba with spot settlement too In a given moment in time when the market rate of exchange between dollar and rupee is 1 20, if an individual purchases 50 at the rate of 1 22 settlement of his obligation also on a spot basis , then it amounts to the seller of dollars exchanging 50 with 55 on a spot basis Since, he can obtain Rs 1100 now, exchange them for 55 at spot rate of 1 20 Thus, spot settlement can also be a clear source of riba Does this imply that spot settlement should be proscribed too The fallacy in the above and earlier examples is that there is no single contract but multiple contracts of exchange occurring at different points in time true even in the above case Riba can be earned only when the spot rate of 1 20 is fixed during the time interval between the transactions This assumption is, needless to say, unrealistic and if imposed artificially, perhaps unislamic.14 8 Islam envisages a free market where prices are determined by forces of demand and supply There should be no interference in the price formation process even by the regulators While price control and fixation is generally accepted as unislamic, some scholars, such as, Ibn Taimiya do admit of its permissibility However, such permissibility is subject to the condition that price fixation is intended to combat cases of market anomalies caused by impairing the conditions of free competition If market conditions are normal, forces of demand and supply should be allowed a free play in determination of prices 9 Some Islamic scholars use the term forward to connote a salam sale However, we use this term in the conventional sense where the obligations of both parties are deferred to a future date and hence, are similar to futures in this sense The latter however, are standardized contracts and are traded on an organized Futures Exchange while the former are specific to the requirements of the buyer and seller 10 This is known as bai al inah which is considered forbidden by almost all scholars with the exception of Imam Shafii Followers of the same school, such as Al Nawawi do not consider it Islamically permissible 11 It should be noted that modern finance theories also distinguish between conditions of risk and uncertainty and assert that rational decision making is possible only under conditions of risk and not under conditions of uncertainty Conditions of risk refer to a situation where it is possible with the help of available data to estimate all possible outcomes and their corresponding probabilities, or develop the ex-ante probability distribution Under conditio ns of uncertainty, no such exercise is possible The definition of gharar, Real-life situations, of course, fall somewhere in the continuum of risk and uncertainty 12 The following traditions underscore the need to avoid contracts involving uncertainty Ibn Abbas reported that when Allah s prophet pbuh came to Medina, they were paying one and two years advance for fruits, so he said Those who pay in advance for any thing must do so for a specified weight and for a definite time It is reported on the authority of Ibn Umar that the Messenger of Allah pbuh forbade the transaction called habal al-habala whereby a man bought a she-camel which was to be the off-spring of a she-camel and which was still in its mother s womb 13 According to a tradition reported by Abu Huraira, Allah s Messenger pbuh forbade a transaction determined by throwing stones, and the type which involves some uncertainty The form of gambling most popular to Arabs was gambling by casting lots by means of arrows, on the pr inciple of lottery, for division of carcass of slaughtered animals The carcass was divided into unequal parts and marked arrows were drawn from a bag One.15 received a large or small share depending on the mark on the arrow drawn Obviously it was a pure game of chance 14 The holy prophet is reported to have said Do not sell what is not with you Ibn Abbas reported that the prophet said He who buys foodstuff should not sell it until he has taken possession of it Ibn Abbas said I think it applies to all other things as well 15 The Futures Exchange performs an important function of providing a guarantee for delivery by all parties to the contract It serves as the counterparty in the exchange for both, that is, as the buyer for the sale and as the seller for the purchase 16 M Hashim Kamali Islamic Commercial Law An Analysis of Futures , The American Journal of Islamic Social Sciences, vol 13, no 2, 1996.Home Islamic Forex and Binary Options Trading - yes or no BOBG. Islamic Forex and Binary Options Trading. The question of whether online trading with forex or digital options is Halal or Haram is something we get from a lot of users I will try and explain the main issues. It is important to realize there is a big difference between the question of Halal in Forex and Binary, as the two instruments are so different In forex, money is made on the movement of currency based on the pips and direction, whereas in binary trading it is only the direction that matters. Trading and Shariah. There are 2 problems when it comes to trading as far as Shariah law is concerned. Earning interest Riba. Greed or gambling. No Interest Trading Accounts. When it comes to Forex trading several brokers have created Islamic Trading Accounts to be compliant with Shariah law These accounts earn no interest and no swaps are allowed, so no transactions are considered Haram With Binary Options this is not a problem as there are no associated fees on the transactions and no interest in being earned on the money being held. There have been several Fatwas issues to allow forex trading as long as it is without Riba on the accounts One of the most cited on Islamic forex trading is by Dr Mohammed Obaidullah, founder of the International Institiute of Islamic Business and Finance, but there have been many and quite established in the world of trading already. Islamic Binary Brokers. Since binary trading is so new, there are no accepted Fatwas yet, but it does not present the problem of Riba as in the case of Forex This means the accounts themselves are not the problem and the concern is rather the second issue of greed or gambling There is the opinion though that as a Muslim one should avoid the currency pairs and stick to sticks, commodities and indices This avoids the potential problem altogether. Greed and Gambling. Even if the trading account is Halal, a Muslim make sure to behave in the correct manner when trading This means that one can not become obsessed with greed, treat it as wildly speculativ e gambling or hide the activity from family members If any of these happens then the trading activity becomes Haram and is not permitted under Islam As long as this is not the case then Binary Options are permissible and Islamic accounts can be used for Forex. No related posts. All information provided on Binary Options Bonus Guide is the opinion of the author As such Binary Options Bonus Guide takes no responsibility for any loss or damage which may result from such information We strongly suggest that you consult with the broker regarding specific bonus terms and conditions. Forex Trading and Islam. May 28, 2007 Last updated on December 21, 2015 by Andriy Moraru. The topic of Forex trading prohibition in Islam is vast and controversial Many points of view exist on different aspects of on-line Forex trading including spot trading, futures and options trading, margin trading, overnight interest, etc The majority of the Islamic jurists agrees that Forex trading can comply with Sharia only if it is spot trading while futures and options are considered to earn Riba and if it doesn t involve any overnight interest or interest hid by commissions, though Muslim traders should know that not all commissions are to hide overnight interest One of the main point of debate lies in margin trading almost every transaction in Forex is based on margin and hedging it is compared to futures trading usually Dr Mohammed Obaidullah of Universiti Tun Abdul Razak located in Malaysia discusses this topic in his article Islamic Forex Trading It is a well grounded article covering every aspect of Forex trading and providing references to the fundamental Islamic sources Among other things, Dr Mohammed Obaidullah proves margin Forex trading to be legal for Muslims, as long as it doesn t involve any Riba unlike some other Islamic jurists who look at margin Forex trading as forbidden activity In this articles the Forex hedging is also analysed and is seen as the source of Riba income I strongly recom mend reading this article to all Muslim traders and those who want to start trading Forex while remaining a lawful Islamic believer. I also recommend looking at the list of the Forex broker that offer Muslim-friendly trading accounts with no overnight-interest applied on the open positions. Some important things have changed in Islamic Forex since this article had last been updated In February 16, 2012, the National Fatwa Council of Malaysia nation s supreme Islamic legal body announced that spot Forex trading performed by individual traders contrary to authorized dealers is considered haram sinful Technically, it restricts all Muslim residents of Malaysia from participating in online foreign exchange trading It is important to add that no other Muslim fatwa institution in other countries has issued similar prohibition On the contrary, National Sharia Board of Indonesia had previous issued a fatwa the link is in Indonesian stating the legality of Forex Apparently, the situation with Isla mic Forex trading still remains quite unclear. And what do you think about legality of currency trading for Islamic believers. Related Posts.32 Responses to Forex Trading and Islam. I will talk with muslim scholars about this matter. FAURE Reply April 4th, 2010 at 3 04 am. Salam , Do you have any answers so Thanks in advance. Recently I cam across the article on the Internet on same subject and since then I am trying to search about the issue raised by the writer that wether foreign currencies shall be treated as same class or different class the link to article is. Assalamualykum, i have tryed to read this article but the english is a bit complicated for me to understand everything, but im just wondering is it halal to use a broker u mean And what should a do to make the trading as islamic as possible.1 Trade on accounts with no overnight interest on positions swaps 2 Trade on accounts with no yearly interest on balance 3 Optionally, trade without margin This is a point of debates, but if yo u want to be completely sure, use no leverage in Forex trading. ata Reply September 30th, 2011 at 5 53 am. How can one not use leverage. One can trade without leverage with a broker that supports 1 1 leverage that is, no margin.

No comments:

Post a Comment